Friday, November 24, 2017

Публікація в Заліщицькій районній газеті "Колос" "Семінар у співпраці з Гете-Інститутом"


Семінар у співпраці з Гете-Інститутом

Сьогодні зусилля педагогів спрямовані на удосконалення освітнього процесу та поширення діяльнісного підходу в навчанні. У свій час австрійська письменниця Марія Ебнер-Стенбах слушно зазначила: «Сучасний урок – це витвір мистецтва, де педагог уміло використовує всі можливості для розвитку особистості учня». Отож, усе більша увага приділяється цифровим мультимедійним засобам на уроках як інструменту, що стимулює сучасних школярів до набуття нових знань і вмінь з навчальних предметів.
Це актуальне питання обговорювалося на семінарських методичних заняттях для вчителів німецької мови, які проводилися з 30 жовтня по 3 листопада цього року в Тернопільському обласному інституті післядипломної освіти (ОКІППО) спільно з Міністерством освіти і науки та Гете-Інститутом України. Методико-дидактичні заняття були присвячені темі: «Викладання німецької мови з використанням цифрових мультимедійних засобів. Використання мобільних засобів учнів у проектній роботі. Викладання лінгвокраїнознавства – інновативні підходи в занятті німецької мови. Підготовка учнів до іспитів на рівнях А1-В2». Заняття проводив завідувач кафедри німецької філології та методики викладання німецької мови Тернопільського національного педагогічного університету імені В. Гнатюка Іван Яцюк. Організувала учасників семінару методист ОКІППО Ірина Пакуляк.
Упродовж першого дня семінару між 20 вчителями Тернопільської області відбувався  обмін досвідом щодо питань використання мобільних додатків на уроках німецької мови. До прикладу, розглядалася можливість застосування учнями фотокамери на уроці для мотивації розвитку навиків монологічного та діалогічного мовлення, аудіювання на основі опису фотографії, а також активного вивчення лексики та граматики. Темою наступних двох днів було застосування диктофона та відеокамери з метою  розвитку не лише комунікативної компетентності учнів, наприклад, проведення опитування серед однокласників та складання статистики, але і для розвитку творчого асоціативного письма через написання історій за звуками, зафіксованими на диктофоні, або створення власних відеопрезентацій.
Референт семінару І.Я.Яцюк запропонував педагогам цікаві ідеї, спрямовані на інтеграцію мобільних додатків у навчальний процес. Працюючи разом, педагоги створили постери, на яких відобразили власні ідеї щодо запропонованих тем та обговорили їх у групах. Атмосфера пожвавлювалася різноманітними інтерактивними вправами, іграми та колективною роботою та в парах.
Мова країни не може існувати окремо від її політичних, економічних та соціокультурних реалій, тож важливим для школярів є розуміння життя держави, мову якої вони засвоюють. Пізнавальним для мене стало вивчення формального, комунікативного та інтеркультурного підходів до вивчення країнознавства. Основний акцент був зроблений на способах дидактизації матеріалів відповідно до цілей освітнього процесу та розробка завдань до різножанрових текстів, які відображають сфери життя Німеччини. Учасників семінару очікувала цікава робота з матеріалами, наданими Гете-Інститутом України. Лектор семінару ознайомив вчителів із сайтом Інституту та корисними Інтернет-сторінками, які стануть у пригоді при підготовці до уроків німецької мови та вивчення культурного життя Німеччини.
На завершення семінару учасники обговорили підготовку учнів до міжнародних екзаменів від Гете-Інституту для рівнів А1-В2 (Goethe-Prüfungen A1-B2), одержали зразки матеріалів екзаменів та виконували окремі завдання з читання та аудіювання, що пропонуються для одержання міжнародного сертифікату Гете-Інституту. Вчителі отримали в подарунок навчальні матеріали від цієї установи для уроків німецької мови.
Із семінарських занять педагоги запозичили новий досвід, цікаві ідеї, мотивацію до подальшої плідної роботи з учнями і співпраці з колегами.

Надія БАЙГУШ, вчитель німецької мови Заліщицької державної гімназії, учасниця семінару, член Національної спілки журналістів України

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.